Over ons

* De Historische Kring Benthuizen is opgericht op 1 februari 1988 en is gevestigd in    oudheidkamer ‘De Negen Turven’ Dorpsstraat 139, Benthuizen.
* Onze vereniging heeft op dit moment ruim 400 leden.
* Wij willen kennis van de geschiedenis in het algemeen en die van de kern Benthuizen in    het bijzonder bevorderen. Daarom verzamelen wij zoveel mogelijk gegevens, foto’s,    documenten en waardevolle voorwerpen uit Benthuizen en directe omgeving.
* Wij geven drie keer per jaar het blad ‘Benthuizer Turfjes’ uit, met interessante artikelen    over de geschiedenis van Benthuizen en Benthuizenaren.
* In een genealogische database hebben wij veel gegevens over Benthuizense familie’s en    aanverwanten.
* Daarnaast zijn wij in het bezit van meer dan 10.000 gescande foto’s van Benthuizen en    Benthuizenaren.
* Iedere 1e zaterdag van de maand is er inloopmiddag van de werkgroep historie en liggen    al deze gegevens en afbeeldingen ter inzage.
* Op Koningsdag, Monumentendag en Molendag organiseren wij verschillende    activiteiten.
* Onze vereniging bestaat uit een gezellige groep vrijwilligers voor bemensing van de    oudheidkamer en de Winkel van Sinkel.
* Maar ook voor het organiseren van: tentoonstellingen, presentaties, lezingen en    excursies, en voor registratie, archivering en schrijvers voor de ‘Benthuizer Turfjes’.
* Daarvoor zijn wij steeds op zoek naar nieuwe vrijwilligers.
* Lid zijn van de Historische Kring Benthuizen betekent met elkaar bezig zijn met    geschiedenis, in het bijzonder de geschiedenis van Benthuizen.

De Oudheidkamer is geopend op zaterdagmiddag van 13.30 tot 16.30 uur.
Voor groepen zijn wij op afspraak ook op andere tijden geopend.
Inlichtingen telefonisch via 06-57745215

De Winkel van Sinkel is geopend op zaterdagmiddag van 13.30 tot 16.30
en op woensdagmiddag van 13.30 tot 16.30 uur.
Inlichtingen info@historischekringbenthuizen.nl

Adres: Dorpsstraat 139 Benthuizen achter Molen de Haas